Kantoortelefoonsystemen, een complete vergelijking van de verschillende opties

In de wereld van vandaag is de telefoon het meest essentiële communicatiemiddel geworden. Telefoons worden over de hele wereld veel gebruikt, voornamelijk voor huishoudelijk gebruik of voor kantoorgebruik. In het geval van Office Phone Systems is het systeem zo ontworpen dat het de gebruiker in staat stelt dezelfde externe telefoonlijnen te delen in plaats van afzonderlijke telefoons te gebruiken. Deze telefoonsystemen zijn voornamelijk ontworpen voor meerdere telefoongebruikers op één locatie. Door dit soort telefoonsystemen te gebruiken, kan veel geld worden bespaard omdat het zeer kosteneffectief is in vergelijking met andere telefoonsystemen.

De Private Branch Exchange of de PBX-telefoonsystemen zijn telefoonsystemen die speciaal voor zakelijke doeleinden in kantoren zijn gemaakt. Deze privékantooruitwisseling voor Office Phone Systems is voornamelijk gemaakt om een ​​privé-netwerk te vormen tussen alle gebruikers, die de geselecteerde externe telefoonlijnen delen. Dit type kantoortelefoonsystemen is ideaal voor grote en middelgrote organisaties of bedrijven. Deze telefoonsystemen zijn zeer kostenefficiënt omdat ze het mogelijk maken om enkele externe lijnen tussen de gebruikers te delen in plaats van dat individuele gebruikers hun eigen externe lijnen gebruiken. Door een PBX-telefoonsysteem te gebruiken, is het heel gemakkelijk om iemand binnen het telefoonsysteem te bereiken door slechts een drie- of viercijferige extensie te kiezen. In het PBX-telefoonsysteem zijn er enkele extra functies zoals voicemail met doorsturen, herinneringen, schermweergave en schermoproepopties. De privé-telefooncentrales voor telefoonsystemen op kantoor zijn ook in staat om de telefoons te beantwoorden en hun klanten te begroeten met automatisch gegenereerde berichten en er is ook een optie voor het live doorverbinden van gesprekken in dit systeem.

De Automated Attendant is een telefoonsysteemaccessoire dat de telefoonoproepen kan beantwoorden door automatisch elektronische berichten te genereren. De bellers mogen zichzelf door een reeks menu-instructies van de Automated Attendant leiden. De voicemailsystemen zijn over het algemeen uitgerust met het automatische basissysteem. Een ACD of geautomatiseerde gespreksverdeler is een accessoire voor een telefoonsysteem dat inkomende gesprekken helpt om te leiden naar een reeks toestellen en deze efficiënt afhandelt. ACD’s worden voornamelijk gebruikt in callcenters of informatiekantoren waar het veel inkomende oproepen tegelijkertijd kan verwerken. De CTI’s of de Computer Telephony Integration hebben een brede categorie toepassingen. De CTI’s worden gebruikt om een ​​telefoonsysteem op een computer aan te sluiten. De CTI haalt belangrijke gegevens uit elk inkomend gesprek en met hun expertise en verwerkt deze gegevens voor nuttige zakelijke doeleinden. De Key System Unit (of KSU) heeft functies zoals doorschakelen, extensiekiezen en voicemailopties. Het Voice Over Internet Protocol of VoIP helpt gebruikers om spraakinformatie in digitale vorm te plaatsen via internet.

De kantoortelefoonsystemen zijn geïntegreerd met standaard analoge telefoons, faxapparaten, draadloze en mobiele telefoons met het traditionele telefoonnetwerk en hebben ook de mogelijkheid voor internet via Voice over IP. De telefoonsystemen op kantoor zijn erg populair geworden omdat ze een eenvoudige configureerbare verbinding kunnen leveren met ongekende prijzen.